1000 mil československých 2024
Závod 1000 mil československých se i letos zastaví v Brně, a to hned dvakrát. Zájemci se tal mohou přijít podívat na eleganci historických vozidel vyrobených do roku 1939. Přihlášeno je 125 posádek.
Se startovním číslem 36 se závodu zúčastní i posádka Technického muzea v Brně, a to s tmavě modrou Tatrou 57 z roku 1932.
Automobil v roce 1932 zakoupil pan Vítězslav Hamerschmied z Moravského Krumlova, Technické muzeum v Brně je v pořadí čtvrtým majitelem vozidla.
Vozy Tatra 57 se vyráběly v letech 1931–1935 v několika provedeních karoserie, celkem jich bylo vyrobeno cca 6000 kusů. Jednalo se o oblíbený, spolehlivý a cenově poměrně dostupný automobil, známý pod lidovým označením „Hadimrška“. V roce 1932 se tento vůz prodával za 24 700 Kč.
Ve čtvrtek 13. 6. proběhne pod taktovkou Technického muzea v Brně již tradiční speciální kontrola účastníků závodu 1000 mil československých. Na své cestě z Prahy do Bratislavy projedou všechny vozy přes Žebětín a Kohoutovice a zastaví v bývalém depu VC ČSSR v Brně- Bosonohách.
- cca od 12.00 – speciální technická zkouška
V sobotu 15. 6. se účastníci budou vracet ze Slovenska přes časovou kontrolu na Dominikánském náměstí v Brně. Průjezd historických vozidel s krátkým zastavením bude komentovat Sylvie Zouharová Dyková, kurátorka TMB v oboru Historická vozidla a spalovací motory. Přítomné budou opět dámy a pánové v dobových oděvech i členové Klubu policejní historie Brno v dobových četnických uniformách.
- cca od 11.45 – časová kontrola účastníků závodu
Závod startuje 13. 6. 2024 od 6.00 hodin v minutových intervalech v Opletalově ulici v Praze před budovou Autoklubu ČR a cíl má 15. 6. 2024 před budovou Národního technického muzea v Praze na Letné.
Trasa závodu a časový plán
Podrobnosti a aktuální informace najdete zde: 1000 mil československých, FB: 1000 mil československých – oficiální stránka
Závod 1000 mil československých se pořádal v letech 1933 až 1935 na trase Praha-Bratislava-Praha-Bratislava-Praha. Dvakrát do Bratislavy a zpátky, bez přestávky za téměř běžného provozu ujeli závodníci 1600 km. Tradici jednoho z nejvýznamnějších závodů československého automobilového sportu se podařilo obnovit jako vzpomínkovou jízdu díky Veteran Car Club Praha.